Csatornázási hírek

Esemény naptár

Április 2019
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Névnap

2019. április 26. péntek
Ervin
A Nap kel 05:39-kor,
nyugszik 19:57-kor.

Holnap
Zita, Mariann
napja lesz.

 

A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság felvételt hirdet Pest megye területére, beosztott tűzoltó munkakörre. Minden érdeklődő jelentkezését várjuk, aki elkötelezett a hivatásos szolgálat iránt.

A hivatásos állományba vétel feltétele:

  • 18. életév betöltése
  • büntetlen és kifogástalan életvitel
  • cselekvőképesség
  • magyar állampolgárság
  • legalább középfokú állami iskolai végzettség (érettségi vagy szakiskolai végzettség)
  • alkalmassági vizsgálatokon való megfelelés
  • Előny: „C” kategóriás jogosítvány

A fentiekben meghatározott adatokat és tényeket a jelentkezőnek igazolnia kell!

Hogyan lehet valaki tűzoltó?

Beosztott tűzoltói képzésbe való bekerülés feltétele az előzetes fizikai, egészségügyi és pszichikai vizsgálaton történő alkalmasság. Az alkalmassági vizsgálat menetét, tartalmát az 57/2009. (X.30) IRM-ÖTM-PTNM együttes rendelet szabályozza. A fenti alkalmassági vizsgálaton túl ún. kifogástalan életvitel ellenőrzésen is át kell esnie a jelentkezőknek.

A tűzoltó szakképzés 5 hónapig tart. A képzés ideje alatt nettó 150.000 forint/hó támogatás, egészségbiztosítási járulékfizetés, ruházatot, szállást és napi háromszori étkezést térítésmentesen biztosítunk a képzésben résztvevőknek.

Amennyiben érdeklődik a tűzoltó szakmai iránt, jelentkezni, bővebb tájékoztatást kérni a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen vagy személyesen a Cegléd Katasztrófavédelmi Kirendeltségen (2700 Cegléd, Széchenyi út 24-26) lehet.

A fentiekben meghatározott adatokat és tényeket a jelentkezőnek igazolnia kell.

Videó

 

{fastsocialshare}

 

 

 

Az elmúlt napok tavaszias időjárása miatt megemelkedett a szabadtéri tüzek száma. A veszélyt a száraz aljnövényzet és az avar jelenti, ami csapadékmentes időjárás esetén nagyon könnyen meggyulladhat. Sok helyen már a tavaszi kerti munkáknak is nekiláttak, elégetik a kerti zöldhulladékot.

Tűzesetek szabad területen történő bekövetkezésének nagyobb kockázata esetén, az erdőgazdálkodásért felelős miniszter, fokozott tűzveszély időszakát (tűzgyújtási tilalmat) állapíthat meg, és hirdethet ki, egyeztetve a katasztrófavédelem központi szervével (BM OKF). Tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) idején tilos tüzet gyújtani az erdőterületeken, valamint a fásításokban és az ezek 200 méteres körzetén belül lévő külterületi ingatlanokon. Ide értendők a felsorolt területeken található tűzrakó helyek, a vasút és közút menti fásítások, de tilos a parlag- és gazégetés is.

A tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) megállapítása és visszavonása függ a meteorológiai körülményektől, az erdőben található élő és holt biomassza szárazságától és a keletkezett tüzek gyakoriságától. A tűzgyújtási tilalomról (fokozott tűzveszélyről) a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Erdészeti Igazgatóság (NÉBIH EI) közleményt küld az érintett szervezeteknek, országos közszolgálati médiának, és hivatalos honlapján www.erdotuz.hu közzéteszi a tűzgyújtási tilalomról (fokozott tűzveszélyről) szóló térképet. Az aktuális tűzgyújtási tilalomról (fokozott tűzveszélyről) a NÉBIH EI hivatalos honlapja mellett tájékozódhat a www.erdotuz.hu weboldalon, az onnan is elérhető további szakmai honlapokon, amelyek számos egyéb hasznos információval szolgálnak a szabad területen történő tűzgyújtásról. Kiemelt helyen teszi közzé a hírt a katasztrófavédelem is honlapján: www.katasztrofavedelem.hu..

A tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély időszaka) megállapítására vonatkozó körülményeket a NÉBIH EI minden nap értékeli, és egyeztetve a BM OKF-fel dönt arról, hogy a következő napon szükséges-e tűzgyújtási tilalom kihirdetése, vagy nem. A tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) a közzétételtől a visszavonásig (a helyzetben bekövetkezett változás kihirdetéséig) él. Az említett honlapokon napi frissítéssel megtekinthető, hogy van-e érvényben tűzgyújtási tilalom (megállapított fokozott tűzveszély). A lakosság a lakóhelye környékén lévő erdőterületekről a NÉBIH EI által készített interaktív erdőtérképen találhat további információt.

A tűzesetek 99 százaléka emberi gondatlanságra vezethető vissza. Az időnként jelentős kárral járó tüzek megelőzhetőek, ha tisztában vagyunk a szabadtéri égetés szabályaival:

  • Belterületen csak ott szabad kerti zöldhulladékot égetni, ahol ezt az önkormányzat rendeletben engedélyezi. Ilyen esetben is csak a rendeletben meghatározott időben szabad égetni.
  • Ha az önkormányzatnak nincs a kerti zöldhulladék égetésre vonatkozó rendelete, akkor az tilos.
  • A szabadban meggyújtott tüzet soha ne hagyjuk felügyelet nélkül és minden esetben gondoskodjunk megfelelő mennyiségű oltóanyagról.
  • Mindig legyen nálunk a tűz oltására alkalmas kézi szerszám, és csak akkora tüzet gyújtsunk, amekkorát folyamatosan felügyeletünk alatt tudunk tartani.
  • Ha feltámad a szél, azonnal hagyjuk abba az égetést és oltsuk el a tüzet.

A szabályok megszegése tűzvédelmi bírsággal sújtható. Ha valaki a kertjében úgy éget zöldhulladékot, hogy azt nem engedélyezi önkormányzati rendelet, vagy nem a rendeletben meghatározott időben végzi, az 20 ezer forinttól 60 ezer forintig terjedő bírságra számíthat. Aki engedély nélkül éget külterületen, az 50 ezer forinttól fél millió forintig terjedő bírságra számíthat. Ha az égetés során akkora tűz keletkezik, ami miatt a tűzoltóknak be kell avatkoznia, 20 ezer forinttól 3 millió forintig is terjedhet a bírság!

 

{fastsocialshare}

 

Tájékoztatom Önöket, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal

Ceglédi Járási Hivatalának

Cegléd, Kölcsey tér 3. szám alatti Kormányablakában

 

(Vasútállomás)
2019. április 12-én (péntek)
8.00-11.00 óra között

 

az ügyfélfogadás áramszünet miatt akadozhat.

Ebben az időszakban zavartalan ügyintézésre a
Cegléd, Kossuth tér 1. szám alatti Kormányablakban

(Városháza)
van lehetőség.

Szíves megértésüket köszönöm!

 

Magdáné dr. Rostás Boglárka s.k.

mb. hivatalvezető

 

{fastsocialshare}

Tápiószőlős Község Polgármesteri Hivatala

                       

a "Közszolgálati tisztviselőkről szóló" 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján

pályázatot hirdet


Titkársági és munkaügyi ügyintéző

munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama:

határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

                       

Foglalkoztatás jellege:

Teljes munkaidő

A munkavégzés helye:

Pest megye, 2769 Tápiószőlős, Kossuth Lajos út 65.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:

Közalkalmazotti, közszolgálati és munkaszerződéses jogviszonnyal kapcsolatos feladatok ellátása napi szinten a KIRA programban (kinevezés, módosítás, jogviszony megszüntetés, távollét jelentés, változó bér, egyéb juttatás számfejtése, munkáltatói igazolás kiadása). Folyamatos kapcsolattartás az önkormányzat intézményeivel és a MÁK illetményszámfejtő iroda munkatársaival. Titkársági adminisztratív feladatok ellátása, képviselő-testületi jegyzőkönyvek vezetése és felterjesztése. Iktatás, irattárazás. Statisztikák, kimutatások készítése. Határidők nyomon követése.

Jogállás, illetmény és juttatások:

A jogállásra, az illetmény megállapítására és a juttatásokra a "Közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló" 2011. évi CXCIX. törvény, valamint a(z) Tápiószőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2019. (I.23.) önkormányzati rendelete Tápiószőlős Község Polgármesteri Hivatalában foglalkoztatott köztisztviselők 2019. évi illetményalapjának meghatározásáról rendelkezései az irányadók.

                       

Pályázati feltételek:

  • Magyar állampolgárság,
  • Cselekvőképesség,
  • Büntetlen előélet,
  • Középfokú képesítés, munkaügyi-és társadalombiztosítási végzettség,
  • szakmai tapasztalat - Legalább 1-3 év szakmai tapasztalat,
  • Felhasználói szintű MS Office (irodai alkalmazások),
  • Felhasználói szintű Számviteli/pénzügyi szoftverismeret,

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:

  • Felsőfokú képesítés, munkaügyi-és társadalombiztosítási,

Elvárt kompetenciák:

  • megbízhatóság,
  • önálló, pontos, precíz munkavégzés,
  • kiváló kommunikációs képesség,
  • önálló és csapatban történő munkavégzésre való alkalmasság,
  • terhelhetőség,
  • nagyfokú munkabírás,
  • szakmai elkötelezettség,

A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

  • Önéletrajz
  • Végzettséget és/vagy képzettséget, nyelvtudást igazoló okiratok
  • nyilatkozat arról, hogy a pályázó hozzájárul személyes adatainak pályázattal összefüggő kezeléséhez
  • 30 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány

A munkakör betölthetőségének időpontja:

A munkakör legkorábban 2019. március 1. napjától tölthető be.

A pályázat benyújtásának határideje: 2019. február 20.

A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt Szőke Violetta jegyző nyújt, a +36-53/385-008 -os telefonszámon.

A pályázatok benyújtásának módja:

  • Postai úton, a pályázatnak a Tápiószőlős Község Polgármesteri Hivatala címére történő megküldésével (2769 Tápiószőlős, Kossuth Lajos út 65. ). Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: ÁLT/142/2019. , valamint a munkakör megnevezését: Titkársági és munkaügyi ügyintéző .

vagy

  • Elektronikus úton Szőke Violetta jegyző részére a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. E-mail címen keresztül

vagy

  • Személyesen: Szőke Violetta jegyző, Pest megye, 2769 Tápiószőlős, Kossuth Lajos út 65. .

A pályázat elbírálásának határideje: 2019. február 22.

 

 

{fastsocialshare}

 

 

Tisztelt Lakosság!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Tápiószőlősi Víziközmű Társulat ügyfélfogadási ideje 2019. január 1-től az alábbiak szerint változik:

Kedd: 9.00-12.00 13.00-16.00

Csütörtök: 9.00-12.00 13.00-16.00

 

 

 

 

 

 

{fastsocialshare}

 
 
Tájékoztatjuk a Tisztelt ügyfeleket, hogy Tápiószőlős Község Polgármesteri Hivatala az ünnepi időszakban az alábbiak szerint tart nyitva.
 
 
Utolsó ügyfélfogadási nap:
2018. december 19. (szerda)
 
Utolsó munkanap:
2018. december 20. (csütörtök)
2018. december 27-én és 28-án Polgármesteri Hivatalunkban igazgatási szünet lesz, a Hivatal zárva tart.
 
 
Az új év első ügyfélfogadási napja:
2019. január 04. (péntek)
 
Mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kívánunk!
 
Dr. Szoboszlay Árpád s.k.                                          Szőke Violetta s.k.
polgármester                                                                        jegyző
 
 
 
 
{fastsocialshare}
 

 

Megyénk teljes területén, minden településén a lakossági tulajdonú ingatlanok és a társasházak égéstermék-elvezetőinek rendszeres felülvizsgálatát a katasztrófavédelem szakemberei végzik el. Érdemes megtervezni és ütemezni a karbantartással, ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. Célszerű ugyanis nem a fűtési szezonra vagy a szezon előtti utolsó napokra halasztani ezeket a teendőket. Tekintettel az elmúlt időszakban a kéményseprés területén végbement változásokra, a katasztrófavédelem az alábbi rövid útmutatóval igyekszik segíteni a lakosságot, ami tartalmazza a kéménysepréssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat:

Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprés ingyenes. A kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.

Bővebben...